سیب سرخ خورشید

سیب سرخ خورشید

دریغ از فراموشی لاله ها...
سیب سرخ خورشید

سیب سرخ خورشید

دریغ از فراموشی لاله ها...

صد بار اگر توبه شکستی باز آی ...



حسّنوا ظنونکم بالله واصلحوا نیّاتکم:گمانهایتان را به خدا نیکو گردانید و نیتهایتان را اصلاح کنید.

وقتی درمورد رحمت خدا از بزرگان میشنوم،از احادیثی که درمورد  زیادشکر خداکردن،مهربانیش ولطف وتوجهش به انسانها بلکه همه موجودات ،پیش خودم میگم اگر این محبتو درک میکردم حتما ازاین محبت تکه تکه میشدم.  

وقتی پای درس بزرگان ،عارفان و...میشنم میبینم ،چقدر به خدا حسن ظن دارند چقدر زیبا فکر میکنند چقدر عاشق اند.
 گاهی نمیتونم انقدر مهربانی خدا و این طرز تفکر زیبا ونورانی این بزرگواران رو متوجه بشم.

این حدیث را که خوندم:انا عند ظنّ عبدی بی فلا یظنّ بی الّا خیراً:من در نزد گمان بنده ام به خودم هستم ،پس جز گمان نیک به من نبرد؛ذهنمو درگیر کرد.

حاج اقا فرحزاد تو سمت خدا یک چیزهایی از حسن ظن به خدا میگفتند که طرز تفکرمو تغییرداد مثلا اینکه: اگر به خدا حسن ظن داشته باشیم خدا هم کمکمون میکنه وهمون چیزی که درمورد خدا فکر میکنیم برامون اتفاق میفته این خیلی موضوعه مهمه که در مورد خدا چگونه فکر میکنیم ؛خداهم خودش فرموده من در ظن بنده ام هستم.(بنده ام درمورد من چه فکر میکنه؟)

آیا خداوند گناهکاران را نمی بخشد؟
آیا به فکر مانیست؟
آیا نعوذبالله خوبی مارا نمی خواهد؟
آیا مارا دوست ندارد؟

به این سوالات و هزاران سوالی که در ذهنتونو جواب بدید که:خداوند از نظر شما چگونه است؟(حسن ظن یا سوء ظن؟)
آیا خود نفرمود من نسبت به بندگانم مهربانم؟
آیا نفرمود بیایند بطرف من،آنهارا میبخشم؟
.
.
.
((
زنى نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) آمد و عرض کرد: یا رسول اللَّه زنى که فرزند خود را کشته، آیا فرصت توبه دارد؟ پیامبر فرمود: قسم به خداوندى که جان محمد به دست اوست، اگر او هفتاد پیغمبر را کشته باشد؛ بعد از آن، توبه کند و پشیمان شود و خدا بداند که دیگر آن گناه را انجام نمی‌دهد، خدا حتما توبه او را قبول می‌کند و از او در می‌گذرد. به درستى که درِ توبه به اندازه فاصله میان مشرق و مغرب باز است و یقینا توبه کننده از گناه، مانند کسی است که هیچ گناهی مرتکب نشده استایشون فرمودند بلا به لطف و حسن ظن شما دفع و دور میشه.))*

الله تویی و ز دلم آگاه تویی  / درمانده منم دلیل هرراه تویی

گرمورچه ای دم زند اندر ته چاه  / آگه زِ دَمِ مورچه و چاه تویی . . .

 
 در کتاب مولااسماعیل دولابی درمورد این آیه خوندم:
نبّای عبادی انّی انا الغفور الرّحیم و انّ عذابی هو العذاب الالیم:به بندگانم خبر بده که همانا من بخشنده و مهربانم وهمانا عذاب من همان عذاب دردناک است.یعنی ای بنده ی من رو به من بیا که اگر آنجایی که هستی بمانی عذاب است.

منابع:
*تبیان
کتاب مصباح الهدی
سخنرانی حجا اقا فرحزاد
اقتباسات خودم!
نظرات 1 + ارسال نظر
رها شنبه 9 شهریور 1392 ساعت 18:03 http://s2a.ir

سلام دوست خوبم
وب قشنگی داری
خوشحال میشم به وب من هم سر بزنی
میتونی برای وبلاگت آدرس جدید ثبت کنی
http://s2a.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.