سیب سرخ خورشید

سیب سرخ خورشید

دریغ از فراموشی لاله ها...
سیب سرخ خورشید

سیب سرخ خورشید

دریغ از فراموشی لاله ها...

سخنان امیرالمومنین(ع) بارسول خدا(ص)پس از دفن فاطمه(ع)



حسین بن علی(ع) فرمود:چون فاطمه(ع)وفات کرد،امیرالمومنین اورا پنهان به خاک سپرد وجای قبرش راناپدید کرد،سپس برخاست ورو بجانب رسول خدا(ص) کرد وگفت:سلام بر تو ای رسول خدا از جانب دخترت ودیدار کننده ات وآنکه درخاک رفته واز من جدا شده ودربقعه تو آمده وخد ازود رسیدن اورا نزد تو برایش برگزیده .  


 ای رسول خدا!شکبائیم از فراق محبوبه ات کم شده وخود داریم از سرور زنان جهان نابود گشته،جز اینکه برای من در پیروی ازسنت تو که درفراقت گشیدم جای دلداری باقی است،زیرامن سرتورا درلحد آرامگاهت نهادم وجان مقدس تو از میان گلو وسینه من خارج شد(یعنی هنگام  جان دادن سرت به سینه من چسبیده بود)

آری، در کتاب خدا برای من بهترین پذیرش(وصبر براین مصیبت)است،انالله وانا الیه راجعون،همانا امانت پس گرفته شود وگروگان دریافت گشت وزهرا از دستم ربوده شد.ای رسول خدا دیگر چه اندازه این آسمان نیلگون وزمین تیره در نظرم زشت جلوه می کند،اندوهم همیشگی باشد وشبم دربی خوابی گذرد وغمم پیوسته دردل است،تا خدا خانه ای را که نو درآن اقامت داری برایم برگزیند،(بمیرم وبه تو ملحق شوم)

.غصه ای دارم دل خون کن واندوهی دارم هیجان انگیز،چه زود میان ماجدائی افتاد،تنها به سوی خدا شکوه می برم.

به همین زودی دخترت از همدست شدن امتت برربودن حقش بتو گزارش خواهد داد،همه سرگذشت رااز او بپرس وگزارش رااز او بخواه،زیرا چه بسا درد دلهائی داشت که چون آتش درسینه اش می جوشید ودردنیا راهی برای کفتن وشرح دادن آن نیافت،ولی اکنون می گوید وخدا هم داوری می فرماید واو بهترین داورهاست،

سلام برشما سلام وداع کننده ای که نه خشمگین است ونه دلتنگ؛زیرا اگر از یانجا برگردم،به واسطه دلتنگیم نیست واگر بمانم بواسطه بدگمانیم به آنچه خدا به صابران وعده فرموده نباشد.وای،وای بردباری مبارک وخوش نماتراست اگر چیرگی دشمنان زورگو نبود(که مرا سرزنش کنند یاقبر فاطمه را بشناسند ونبش کنند)اقامت ودرنگ دراینجا را چون معتکفان ملازمت می نمودم ومانند زن بچه مرده براین مصیبت بزرگ شیون می کردم،در برابر نظر خدا دخترت پنهان به خاک سپرده شد وحقش پایمال گشت واز ارثش جلوگیری شد،باآنکه دیر زمانی نگذشته ویاد تو کهنه نگشته بود،ای رسول خدا،شکایت من تنها به سوی خداست وبهترین دلداری از جانب توست ای رسول خدا!(چون در مرگ تو صبر کردم یابرای گفتار تو درباره ی صبر)،

درود خدا برتو وسلام ورضوانش بر فاطمه باد.


منبع:کافی

نظرات 1 + ارسال نظر
پگاه دوشنبه 21 مرداد 1392 ساعت 09:11 http://harf-sb.blogsky.com

عشق علی و فاطمه خیلی زیباست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.